Jen na divokou kartu může tým Europcar startovat na příští Tour de France. Podle šéfa týmu Jean Rene Barnaudeaua chybí francouzskému týmu k zajištění rozpočtu na sezonu 2015 přibližně šest procent. Licenci World Tour, na rozdíl od Astany, v náhradním termínu nezískal a přechází do kategorie „ProfiConti“. Podle pravidel jsou závodníci volní, ale nepředpokládá se, že z osmadvacetičlenného kádru se někomu podaří získat smlouvu v některé ze stájí World Tour. „Náš tým je skvěle organizovaný a velmi dobrý z etického pohledu na cyklistiku,“ ujišťuje Barnaudeau. Společnost Europecar hodlá však cyklistický tým sponzorovat pouze příští sezonu. Nový sponzor se intenzívně hledá…

Tým Europcar vyhrál v sezoně 2014 jen 12 závodů a ani jediný z nich v nejvyšší kategorii WT. „Cítím se velmi unavený, poslední týdny byly vyčerpávající,“ přiznává Barnaudeau. Tým Europcar patřil delší dobu mezi nejchudší týmy World Tour. Jeho rozpočet činil o něco více než polovinu ze 14 milionů euro, což je průměrná částka potřebná k zajištění sezony stáje WT. „Dvě třetiny profesionálních kontinentálních týmů má větčí rozpočet než my. Naši jezdci si zaslouží lepší platy než mají,“ přiznává Jean Rene Barnaudeau.

Počátky současného týmu Europcar sahají do roku 1984, kdy začínal pod názvem System U s lídrem Laurentem Fignonem pod vedením Cyrilla Guimarda. Sponzoři se postupně měnili, počátkem devadesátých let se tým jmenoval Castorama, později například Bonjour. Před zelenými dresy Europcaru drželi francouzští příznivci palce modrým barvám stáje Bbox Bouygues Telecom. S týmem Europcar je spojené jméno letos pětatřicetiletého Thomase Voecklera, který v roce 2004 držel deset etap žlutý trikot při Tour de France a dokázal tak dlouho odolávat přesile Armstrongovy sestavy. Voeckler nakonec dojel na 18. místě. Nejlepší sezonu zažil společně s týmem Europcar v roce 2011, kdy byl k celkovému prvenství nejblíže, ale nakonec skončil na 4. místě.

-Red-   Foto: archiv