Neexistuje naděje, že v sezoně 2015 uvidíme dlouho očekávaný silniční tým vytvořený Fernandem Alonsem. Termín na složení garancí pro stáje World Tour uplynul již 1. října, ale stále existovala možnost, že do první sezony vyjedou Alonsovi jezdci s licencí ProConti. Jenže i tahle varianta padá. Alonsovo jednání s hlavním z potenciálních sponzorů – společnosti Novo Group Holdings z Arabských emirátů – skončilo nezdarem. „Měli jinou představu než já a tlačil nás čas,“ vysvětluje příčiny dvojnásobný mistr světa F1. Alonso má k cyklistice vřelý vztah a svého plánu se stále nevzdává. „Věřím, že lze velmi jednoduše kombinovat aktivity v cyklistice a automobilových závodech. A to je něco, kam do budoucna směřuju,“ říká španělský pilot se solidní cyklistickou kondicí.

Ke snaze Fernanda Alonsa vzhlíželi po krachu týmu Euskaltel-Euskadi zejména španělští cyklisté, jichž se bez angažmá ocitlo nepříjemně Alonso se Saganem.velké množství. Jak dlouho čekal na smlouvu pro letošní sezonu Samuel Sanchez – a to je olympijským vítězem! Naději na vytvoření „alespoň“ pro-kontinentální stáje v režii Fernanda  Alonsa vyslovil nedávno Brian Cookson – šéf UCI. Jenže nový velký tým, který by posílil celou cyklistiku, je v nedohlednu. Jeho sportovním ředitelem se měl stát Paolo Bettini, který kvůli novému projektu opustil pozici šéftrenéra italské reprezentace.

Tvořící tým byl provizorně nazýván FACT – Fernando Alonso Cycling Team. Závodníci měli jezdit na kolech Cérvelo. Základní licenční poplatek – 16 tisíc švýcarských franků sice Alonso zaplatil 1. září, ale potřebné bankovní garance nesložil ani k nejzazšímu termínu –  do 1. října. V té době by měl také mít na soupisce nejméně 10 závodníků s podepsanými smlouvami. Nesplněné naděje jsou pro španělskou cyklistiku hodně bolestné. Tradiční silničářská země má jediný World Tour tým – Movistar a také jedinou Pro-Conti stáj – Caja Rural.

-Red-    Foto: archiv