Pravidla je povolují, ale mnozí závodníci stále ignorují. Diskové brzdy v pelotonu World Tour závodů. Nedávno se na jejich konto negativně vyjádřil například Nairo Quintana. Jiní jezdci však na tento typ brzd spoléhají. Zejména v kostkových klasikách. „Myslíme si, že nám diskové brzdy získají výhodu nad soupeři, kteří je nebudou mít k dispozici,“ říká Tom Davis, expert týmu Sunweb. Jeho lídr pro kostkové klasiky Michael Matthews tvrdí: „Brždění s diskovými brzdami je skutečně skvělé!“ K nedávným nehodám, které údajně diskové brzdy zavinily, říká: „Myslím, že jde o nedorozumění. Ukázalo se, že ty problémy nezavinily diskové brzdy. Šlo o něco jiného. Myslím si, že jsou naprosto v pořádku a závodění s nimi je úplně bezpečné.“
„Ještě s nimi nemám velké zkušenosti v závodech, ale znám je z tréninku a viděl v televizi, jak se nimi závodí jiní jezdci. Dělají na mě dojem, že je naprosto v pořádku, když je také budeme používat. Diskové brzdy patří k evoluci cyklistiky, vývoj a pokrok se nedá zastavit. Můžu také říct, že se mi líbí,“ sděluje své zkušenosti australský „rychlík“, který diskové brzdy testoval v čase mezi etapákem Paris-Nice a klasikou Milano-San Remo. „Při brždění mám pocit jako na horském kole a mám ten pocit rád. Není to ani moc ostré, ani měkké, prostě tak akorát. Podle mě jsou diskové brzdy perfektně vyvážené,“ pokračuje šestadvacetiletý „rychlík“ z Canberry, který po čtyřech sezonách strávených v dresu týmu Orica, podepsal tříletý kontrakt se stájí Sunweb. Michael Matthews sám sebe považuje za typického jezdce pro kostkové klasiky. V roce 2010 dojel druhý ve zkrácené variantě „Ronde“ – Okolo Flander do 23 let. Matthews patří, podobně jako Sagan, mezi sprintery, kteří dokáží solidně přejet kopce. O své budoucnosti říká: „Závodní program rád střídám sezonu od sezony. Raději vyhraju pokaždé jinde, než stejný závod každý rok znovu a znovu. A jednou bych rád vyhrál Flandry.“
Tým Sunweb závodí kolech Giant (Defy Advanced SL). Do nadcházejících vrcholných závodů sezony kostkových klasik použije diskové brzdy kromě Matthewsw ještě další čtveřice jeho týmových kolegů. „Podle mě je perfektní, že si každý může vybrat,“ libuje si Matthews. Pětice jezdců stáje Sunweb použije diskové brzdy Shimano Dura Ace, jejichž vývoj konečně dospěl k (doufejme) úspěšnému konci. Obě brzdy – přední i zadní – jsou osazené 140mm kotouči. Lze je kombinovat s mechanickým i elektronickým řazením.
-ms- foto: Team Sunweb