Někdejší špičkový profesionální silničář Jan Hruška představil dnes v Praze nový MTB tým. Není tajemství, že Nilfisk ALTO Pro Cycling Team navazuje na úspěšných osm sezon stáje Toyota Dolák MTB. Ta sbírala v minulosti vítězství v Cyklomaraton Tour, seriálu Kolo pro život i na republikových šampionátech také pod názvy Nissan Dolák či Volvo Auto Hase. Nilfisk ALTO je značka dánského koncernu Nilfisk Advance A/S. Pokračuje ve výrobě originálních WAPek – vysavačů, mycích automatů a chemie na čištění kol a také automobilů i domácností. V sestavě nového týmu, který se netají ambicí závodit v sezoně 2016 ve Světovém poháru MTB XC jsou na jeho počátku Anna Šmídová, Monika Hrušková, Tomáš Tvrdík a Michal Malík.

Manažer týmu Jan Hruška, který má za sebou úspěšnou kariéru silničního profesionála, sám sebe chrakterizuje jako manažera, který se občas projede na kole. V poslední době neměl na trénink téměř vůbec čas.  „Zařizování v souvislosti s rozjezdem týmu bylo tolik, že jsem spal jen čtyři hodiny. Tělo ale občas potřebuje zápřach, aby si pak vážilo, když dostane svých osm hodin,“ žertoval Hruška na tiskové konferenci v sídle firmy titulárního sponzora. Smlouva s ním je podepsaná na jeden rok, ale plány Nilfisk ALTO Pro Cycling Teamu jsou dlouhodobé, jak ujistil generální ředitel českého zastoupení dánské společnosti Marian Pagáč. „Přemýšlíme v horizontu tří let. V roce 2015 bychom si rádi vyjeli tolik bodů, abychom se v další sezoně mohli zúčastnit závodů Světového poháru,“ prozradil smělé plány Hruška, který už nemá v cyklistice vrcholové ambice. „Závodit chci dál, ale pouze v rámci své věkové kategorie. Najeto mám málo, ale už se těším, že se během šestitýdenního soustředění ve španělském Benidormu dostanu k pořádnému tréninku,“ plánuje Hruška.

Tomáš Tvrdík, Jan Hruška, Anička Šmídová a Michal Malík. Foto: Pavel Myška. Na starosti bude mít Annu Šmídovou, která loni zvítězila v silniční mistrovské časovce do vrchu. Objemové dávky kilometrů čekají také na Tomáše Tvrdíka, který prý jetě před pěti roky vážil 105 kilogramů! K cyklistice měl v té době hodně daleko, i když s ní v dorosteneckém věku začínal. Tlustý nebyl, k masivní hmotnosti se dopracoval zálibou v posilování. Na kole má co dohánět! Přesto už dokázal zvítězit v Cyklomaraton Tour. Dalším mužským členem týmu je Michal Malík, který rád kombinuje horská kola se zimním cyklokrosem. Ani kvůli tomu nemusí měnit značku kola. Lappierre patří mezi výrobce, který umí postavit bicykl i do cyklokrosového terénu. Pro závody XC budou mít členové Nilfisk ALTO Pro Cycling Teamu k dispozici špičkové 29“ modely hardtail i celoodpružené a na silniční přípravu bicykly stejné značky.

Nilfisk ALTO Pro Cycling Team má širokou členskou základnu díky tradiční podpoře bratrů Doláků v minulosti. Přes stovku hobíků se loni zúčastnilo více než 140 závodů. „V každém pořadatelském místě žijí naši potenciální zákazníci!“ Zdůraznil Marian Pagáč. Je tedy přirozené, že kromě elitního týmu se i hobíci mohou nadále těšít na podporu v domácích bikových seriálech včetně Kola pro život. „Cyklistika je ideální sport, kde se vedle olympijského vítěze mohou postavit na start tisíce hobíků. Tohle v jiném sportu nezažijete. S Messim si fotbal těžko zahrajete stejně jako hokej s Jágrem,“ uvedl Marian Pagáč. Společně s Janem Hruškou si uvědomují, že k naplnění snu o Světovém poháru do tří let bude nutné tým posílit. „Neznamená to, že současné závodníky hodláme propouštět. Bylo by to škoda, jsou talentovaní, ale posílení do budoucna je nutné. Směřujeme k mezinárodní sestavě. Stane se z nás česko-slovensko-dánský tým,“ předpokládá Marian Pagáč.

Manfred Strnad      Foto: Pavel Myška