Peter Sagan je pravděpodobně nejkomplexnější silničář současnosti z pohledu jednorázových závodů. Dokáže zaspurtovat téměř stejně efektivně jako čistokrevní sprinteři. Dokáže solidně přejet kopce dokonce i na Tour de France. Dokáže se skvěle orientovat v pelotonu a nechybí mu taktická inteligence. Přesto zatím nedokázal vyhrát žádnou velkou klasiku. Loni ho ve finiši Milan-San Remo porazil Gerald Ciolek a Fabian Cancellara mu v rozhodující chvíli odjel při „Ronde“. Blízko k prvenství měl slovenský mistr v sobotu na Strade Bianche. Jenže narazil na Kwiatkowského v životní formě. V posledním prudkém kopci se Saganovi zastavily nohy. Vyhrál Polák a na Sagana opět zbylo druhé místo. Teď vyhlíží Tirreno-Adriatico s nadějí na úspěch i akceleraci formy, kterou směřuje na prestižní klasiky sezony.
V sobotu chyběla Peteru Saganovi na Strade Bianche týmová podpora. Zatímco na Michala Kwiatkowského pracovala v posledních desítkách kilometrů čtveřice kolegů z Omegy, Sagan musel čelit taktice soupeřů osamocený. A plýtval silami ve chvíli, kdy se Kwiatkowski „vezl“. „Útočil jsem, protože se jiní snažili odjet. Nešlo to jinak. Byl jsem sám a všichni závodili proti mně a Cancellarovi. Musel jsem být aktivní, abych soupeře izoloval. Pokud bych měl k sobě týmové kolegy, asi bych čekal stejně, jako to udělal Kwiatkowski. Jenže v situaci, ve které jsem se ocitl, se nedalo dělat nic jiného než útočit,“ vysvětlil Sagan důvody svého počínání na trati Strade Bianche.
„Chytil jsem defekt. Neušel mi vzduch z galusky, ale síla z nohou,“ zažertoval Sagan. „Soupeř byl silnější. Nemám žádnou radost z toho, že se mi nepodařilo vyhrát, ale nedalo se s tím nic dělat. Snažil jsem se, ale necítil jsem se v nejlepší formě. Byl to těžký závod a vítr ho udělal ještě těžším. Cítím však, že se stále průběžně lepším. Na Milan-San Remo bych měl být už skoro ve stoprocentní formě. A potom samozřejmě při dalších klasikách v Belgii. V týdnu mě čeká Tirreno-Adriatico a to je v této fázi sezony velmi vhodný závodní program na zvýšení formy,“ těší se Peter Sagan.
-MS – Foto: Cannondale Pro Cycling/Bettini a Patrick Verhoest