Velký výsledek se čeká od Petera Sagana ve 106. ročníku nejdelšího Monumentu sezony – 293 km dlouhé klasiky mezi Milánem a San Remem. Rodák ze Žiliny před sezonou přestoupil do bohatého týmu Tinkoff-Saxo. „Letos se těším na spoustu úspěchů, přesněji řečeno na úspěchy v těch nejdůležitějších závodech,“ avizoval nedávno Oleg Tiňkov. Monumenty mezi takové závody nepochybně patří. Tlak na výsledky je v tomto celku enormní a právě Peter Sagan má přetavit představy ruského bankéře v realitu. V úvodu sezony nasbíral hodně druhých míst. Na vítězství čekal Sagan až do 6. etapy Tirreno Adriatika. Přineslo uklidnění a také zvýšené sebevědomí před prvním Monumentem sezony.
„V posledních letech nevyhrávají favorité,“ všímá si pětadvacetiletý rodák ze Žiliny. „Letos jsem dobře připravený a čekám top výsledek,“ nebojí se optimistickým výhledů letošní posila týmu Tinkoff-Saxo. Na 293 kilometrech z Milána do San Rema doprovodí Petera Sagana silná sestava s Romanem Kreuzigerem, Danielem Bennatim, Matti Breschelem, Maciejem Bodnarem, Christopherem Juul-Jensenem, Manuelem Boarem a Matteo Tosattem. „Můžeme říci, že jsme jedni z favoritů i když samozřejmě nebudeme na trati závodit sami,“ připomíná Bruno Cenghialta, sportovní ředitel týmu Tinkoff-Saxo. „S lídrem, jakým je Peter Sagan patříme jednoznačně k hlavním favoritům,“ zdůrazňuje Cenghialta.
„Milano – San Remo je velmi dlouhý závod. Rozhodující bude šetřit v jeho průběhu energii a zvládnout závěr,“ nastiňuje Cenghialta logickou taktiku (nejen) svého týmu. Svými výroky o síle sestavy nepochybně zvyšuje tlak na své jezdec a lídra zejména. Před časem se na toto téma vyjádřil Fabian Cancellara: „Peter Sagan nastupuje do nového týmu s vyšším platem, velkými ambicemi a očekáváním. To samozřejmě vytváří na závodníka tlak. Uvidíme, jak si s tím Sagan poradí.“
„Klíčovým místem závodu Milan – San Remo je Cipressa, kde dochází k prvním útokům. Ve stoupání musíme být vpředu a kontrolovat špici. Důležité je bezpečně se dostat dolů, ve sjezdu z Cipressy se často padá. Odtud nabírá závod na rychlosti a pak přichází finále s výjezdem na Poggio, kde se pravidelně snaží útočit „ne-sprinteři“ ve snaze o selekci. Navzdory skutečnosti, že jde o velmi dlouhý závod, k rozhodnutí zpravidla dochází na velmi krátké části trati – během sedmi, osmi kilometrů – po sjezdu z Poggia. Jestliže se první skupina roztáhne jako korálky, je málo času něco sjíždět. Navzdory vysoké výkonnosti je možné závod prohrát takticky. Proto musíme být s naším silným týmem vpředu a kontrolovat pozici pro Petera Sagana,“ vysvětluje Cenghialta, který povede svůj tým z doprovodného vozidla společně s Bjärne Riisem.
V loňském roce se stal překvapivým vítězem Alexander Kristoff před Fabianem Cancellarou a Benem Swiftem. V sezoně 2013 zvítězil Gerald Ciolek a rok před ním se do listiny vítězů zapsal Simon Gerrans. Na letošním startu by se měli objevit i třicátníci Cancellara (vítěz 2008) a Cavendish (2009).
-MS- Foto: Tinkoff Sport