Śéf tým Quick-Step Floors není sám, kdo kritizuje počínání řidičů motorek proplétajících se pelotonem závodníků v silničních závodech. V posledních sezónách dochází téměř pravidelně k pádům cyklistů zaviněných právě neuváženým počínáním pilotů motorek. Po skončení nedělního Amstel Gold Race se Patrick Lefevere tentokrát zaměřil na další negativní dopad pohybu motorek v pelotonu – ovlivňování výsledků závodů! Manažer si v cíli postěžoval na skutečnost, že v okamžiku kdy Pieter Serry udával tempo na špici skupiny dotahující se k uniku, jeho jezdci využili výhody závětří za televizní motorkou.

Nejde samozřejmě o vědomou pomoc – nebo lépe řečeno, není pravděpodobné, že se o cílenou pomoc jedná. „Nechci fňukat po prohrané sportovní bitvě, ale je opravdu skandální, jak v dnešní době televizní motorky ovlivňují závody. Platí do nejen na nedělní Amstel, ale na všechny další závody sezóny. V tomto konkrétním případě podával Pieter Serry maximální výkon na čele skupiny, která se snažila dotáhnout k unikajícím jezdcům, ale ti jednoznačně využívali menší odpor vzduchu za televizní motorkou,“ zdůrazňuje Lefevere.

„Pokud náskok klesne pod dvacet vteřin, měla by se motorka zařadit za skupinu či osamoceného jezdce na čele. V tomto smyslu papíšu šéfovi UCI Davidu Lappartientovi dopis, protože takhle to dál nemůže pokračovat. Dnes jsou to motorky, kdo rozhoduje závody,“ rozhořčuje se Lefevere. Jeho tým dominoval kostkovým klasikám v úvodu jara – jezdci v dresech Quick-Stepu vyhráli Okolo Flander, E3 Harelbeke, Dwars doors Vlaanderen i Scheldeprijs. Po těchto závodech si však Lefevere na počínání televizních motorek nestěžoval. „Po mnoha týdnech jsme se poprvé nedostali na pódium. Alaphilippe i Gilbert se vyčerpali v průběhu závodu. Velmi často uspěje ten, kdo vydrží v klidu co nejdéle. Závody se dostávají pod kontrolu některých týmů a je velmi obtížné se z této kontroly vymanit,“ pokračuje Lefevere, jehož tým ovšem v průběhu jara úspěšně režíroval řadu klasik.

-red- Foto: Quick-Step Floors Cycling Team