Devět horských dojezdů, rovinatou indiviuální časovku na 39 km a celkem 3374,4 km trasy zdolají cyklisté při 70. ročníku španělské Vuelty. Třítýdenní Grand Tour zahájí 22. srpna týmová časovka na 7,4 km a po 21 etapách závod skončí 13. září v Madridu. Pořadatelé mohou s téměř stoprocentní jistotou počítat s účastí dvojice lídrů Movistaru – Naira Quintany i Alejandra Valverdeho. Vueltu do svého programu nejspíš zařadí také loni druhý Chris Froome i Vincenzo Nibali – vítěz z roku 2010. Pro většinu ze čtveřice spolufavoritů se  závod Okolo Španělska nejspíš promění v odvetu za Tour de France, kterou mají vesměs v plánu. Nečeká se však účast obhájce prvenství Alberta Contadora, který letos volí double Tour a Giro.

Nejtěžší etapu s převýšením 5200 m na pouhých 138 kilometrech absolvuje peloton v Andoře v rámci 11. dějství se závěrečným Joaquin Rodriguez, Alberto Contador a Fabio Aru ve stoupání při loňské Vueltě. 15kilometrovým stoupáním. Po dni volna půjde již o šestý horský dojezd Vuelty. Za etapu, která vejde do historie cyklistiky, ji označuje Joaquin Rodriguez. „Typově se blíží víc terénům v Dolomitech na Giru než jiným etapám na Vueltě nebo Tour. Je tak těžká, že vejde do historie,“ je přesvědčený „Purito“, který v malém pyrenejském státě žije. Ostatně etapa v Andoře se do historie cyklistiky vepsala již vícekrát. Například v roce 1964, kdy tam Jacques Anquetil po dni volna téměř ztratil žlutý trikot při Tour de France.

Vuelta 2015 je ještě daleko, nicméně již nyní se spekuluje o vztahu Quintana-Valverde. Jezdci španělské stáje Movistar mají oba ambice závod Okolo Španělska vyhrát. Staršímu z nich se to podařilo v roce 2009 a loni třetím místem zachránil pódium pro svůj tým, když maličký Kolumbijec kvůli pádu v časovce závod nedokončil. Týmový manažer Eusebio Unzue potvrzuje účast obou hvězd Movistaru, ale odmítá se vyjadřovat k údajně napjatému vztahu svých závodníků. Zato o náročnosti 70. ročníku Vuelty má jasno. „Ještě nikdy nebyla Vuelta tak těžká a ještě nikdy v historii cyklistiky neabsovovali závodníci  tak náročnou etapu, jaká na ně čeká v Andoře,“ upozorňuje manažer se zkušenostmi od počátku osmdesátých let.

Vuelta Espaňa 2015:

1. Porto Banus – Marbella (7.4 km týmová časovka)

2. Alhaurin de la Torre – Caminito del Rey (horský dojezd 1): 165 km

3. Mijas – Malaga: 165,6 km 

4. Estepona – Vejer de la Frontera (horský dojezd 2): 203 km

5. Rota – Alcalá de Guadáira: 182 km

6. Cordoba – Cazorla (horský dojezd 3): 204 km

7. Jodar – Capilleira (horský dojezd 4): 188,3 km

8. Puebla de Don Fabrique – Murcia: 186,6 km

9. Torrevieja – Cumbre del Sol (horský dojezd 5): 168,3 km

10. Valencia – Castellon: 152 km

Den volna (1. září) –  Andorra

Profil údajně nejtěžší etapy historie cyklistiky. 11. Andorra – Els Cortals de Encamp (horský dojezd 6): 138 km

12. Andorra – Lleida: 172,5 km

13. Catalayud  – Tarazona: 168 km

14. Vitoria – Fuente del Chivo (horský dojezd 7): 213 km

15. Comillas – Jitu de Escarandi (horský dojezd 8): 175 km

16. Luarca  – Ermita del Alba (horský dojezd 9): 184 km

Den volna (8. září) –  Burgos

17. Burgos – Burgos: individuální časovka (39km)

18. Roa de Duero – Riaza: 204 km

19. Medina del Campo – Avila: 185 km

20. San Lorenzo de El Escorial – Cercedilla: 181 km

21. Alcalá de Henares – Madrid: 93,7 km

-Red-    Foto: Vuelta Espaňa